De wereld van retargeting!

5 minuten leestijd

Herken je dat? Dat je schoenen hebt opgezocht en vervolgens overal die schoenen in advertenties voorbij ziet komen? Dat is een perfect voorbeeld van retargeting. Maar ook wanneer jij in bijvoorbeeld Dordrecht door een bepaalde straat hebt gelopen, kan je de volgende dag een advertentie te zien krijgen van een restaurant in de buurt van die straat. Er zijn dus verschillende manieren om te retargeten. De meest voorkomende manier is dat er een advertentie op consumenten wordt gericht op basis van hun eerdere internetgedrag. We leggen je graag uit waarom retargeting zo effectief!

Retargeten door Third Party Cookies

Google en Facebook tracken jouw activiteiten door zogeheten third party cookies en verzamelen zo informatie die online marketeers weer kunnen gebruiken om hun retargeting in te stellen. In onze vorige blog gaven we al meer uitleg over de nieuwe update van Apple en hoe je je op deze update kan voorbereiden. Deze update heeft namelijk ook invloed op retargeting.

Waarom retargeting zo enorm effectief is?

Het is relatief goedkoop. Vergeleken met het adverteren in een tijdschrift of op bijvoorbeeld een billboard. Dit maakt online adverteren ook een aantrekkelijke optie voor kleinere bedrijven. Daarbij kan je zelf bepalen welk bedrag je wil uitgeven en kan je dus beginnen met een lager bedrag wanneer je er nog niet helemaal zeker van bent.

Resultaten zijn meetbaar. De statistieken zijn vanaf het eerste moment inzichtelijk en geven je een goed beeld van de resultaten van de campagne. Hoeveel mensen de campagne voorbij hebben zien komen, hoeveel mensen er hebben doorgeklikt naar de website en hoeveel mensen uiteindelijk actie hebben ondernomen, is allemaal te meten!

Makkelijk te sturen. Doordat je altijd de resultaten kan analyseren, kan je makkelijk en tijdig sturen wanneer de campagne niet loopt zoals je zou willen.

Bereik consumenten die al eerder interesse hebben getoond in jouw bedrijf of een overeenkomende branche. Je kan namelijk retargeten op bezoekers van jouw website, maar ook op bezoekers van concurrerende websites of mensen die hetzelfde profiel hebben als de bezoekers van jouw website.

Bezoekers segmenteren op basis van hun koopintentie. Bezoekers die enkel de landingspagina bezoeken, zijn wellicht alleen op zoek naar inspiratie. Deze bezoekers kan je retargeten met extra informatieve content. Bezoekers die al een product of dienst in hun winkelmandje hebben gestopt, hebben een hoge intentie en kan je retargeten met een actie als ‘gratis verzending’ of ander voordeel om sneller tot koop over te gaan.

Enthousiast geworden over de wereld van retargeting?

Enthousiast geworden? Begin dan vooral met online adverteren! We helpen je graag. Bij Webmyday zijn we gespecialiseerd in online adverteren en we bespreken graag de mogelijkheden met jou! Als je al adverteert via Facebook, zorg dan dat je de juiste voorbereiding treft voor de nieuwe update van Apple. Meer weten? Bekijk dan onze blog hierover. Meer te weten komen over Webmyday? Neem een kijkje op onze Instagrampagina!

Kelly Bijl
Online Marketeer

Kom je er zelf niet uit of heb je nog vragen?

Wil je graag meer weten over retargeting? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze specialisten helpen je graag verder!

Neem contact op