Een dubbelinterview tussen Manon en Anne-Fleur

Manon (24) is net verhuisd van het vrije Noorden naar het gezellige Delft en heeft zich sinds maart bij Webmyday aangesloten als online marketeer. Anne-Fleur (25) werkt al wat jaren bij ons en is ook verhuisd. Namelijk van Hendrik-Ido-Ambacht naar een uniek dorpje in de buurt van Zeeland.

Natuurlijk is Manon nieuwsgierig naar de ervaring en mooiste momenten van Anne-Fleur. In gezelschap van een zalig kopje thee, begonnen ze te kletsen. De leukste antwoorden? Die vind je hieronder!  

Manon: “Ik begreep dat je binnenkort vertrekt, wat is de reden dat je Webmyday gaat verlaten?”

Anne-Fleur: “Ja, per 1 mei ga ik Webmyday verlaten. Ik ben afgelopen zomer verhuisd naar Zeeland, waardoor ik nu 1,5 uur reistijd heb. Het afgelopen half jaar heb ik veel thuis gewerkt, maar ik ben er toch achter dat dat niet helemaal mijn ding is. Hoe gezellig ik het ook vind op kantoor met iedereen, als je drie dagen per week thuis werkt, krijg je die gezelligheid niet echt mee. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe baan bij mij in de buurt. Jij bent de topper die het team juist komt versterken, wat leuk! Wat wordt jouw rol binnen Webmyday? En welke werkzaamheden komen hier bij kijken?”

“Ja, dat Klopt! Sinds kort ben ik werkzaam bij Webmyday als online marketeer. Dit houdt in dat ik voor verschillende klanten online marketing activiteiten uitvoer. Denk hierbij bijvoorbeeld aan social media beheer of search engine optimization. Ik ben natuurlijk pas net begonnen bij Webmyday, wat zijn adviezen die jij zou geven aan iemand die nieuw is binnen dit team?”

“In het begin komt er heel veel op je af. Je gaat aan de slag voor verschillende bedrijven die je allemaal nog moet leren kennen. Daarom zou ik zeggen, probeer je zo goed mogelijk te verdiepen in de klanten waar je voor gaat werken. Dit kun je doen door vragen te stellen aan collega’s, de website van de klant goed door te nemen, of zelfs een afspraak met de klant zelf in te plannen. Op die manier kom je er het snelst achter wat de klant wil bereiken, waardoor jij je werk weer beter kunt uitvoeren. Wat is hetgeen dat jou aantrok in deze functie en wat hoop je te bereiken?”

“Wat mij aantrok in de functie is de afwisseling binnen de werkzaamheden en klanten. Doordat je verschillende taken uitvoert voor verschillende klanten is eigenlijk geen dag hetzelfde, ondanks dat je misschien wel bezig bent met bijvoorbeeld SEO. Daarnaast ben je vrij om zelf je dagen in te delen, zolang de uren voor de klant maar gemaakt worden,” vertelt Manon.

“Doordat je zoveel werk verricht voor klanten is het natuurlijk een doelstelling om de online zichtbaarheid van de klanten te verbeteren zodat zij groei merken. Ik hoop dan ook dat ik dit ga bereiken voor de klanten. Weet jij nog de grootste uitdagingen waar je mogelijk mee te maken krijgt in deze rol?”

“De grootste uitdaging vond ik dat het soms lastig is om te voorspellen hoeveel werk je op een dag of in een week gaat krijgen, omdat het soms zo kan zijn dat verschillende klanten met grote opdrachten komen die snel klaar moeten zijn. Daarom moet je soms snel kunnen schakelen en flexibel zijn. Natuurlijk word je hierin ondersteund door je collega’s en zul je dit allemaal leren. Welke vaardigheden zou jij gaat willen ontwikkelen en waarom?”

“Zelf zou ik mij graag verbeteren in het bepalen van strategieën voor de klanten en het daarbij horende klantcontact. Dit is iets waar ik tot nu toe nog niet veel ervaring in heb, omdat ik niet eerder bij een bureau heb gewerkt. Als jij kijkt naar je eigen ontwikkeling binnen Webmyday, wat waren enkele van de meest waardevolle lessen en/of bereikte doelen die je hebt geleerd, waar je het meest trots op bent?”

“Als ik terug kijk op de 4,5 jaar die ik bij Webmyday in dienst ben geweest, ben ik het meest trots op de veranderingen die ik zelf heb doorgemaakt. Niet alleen heb ik nu veel meer kennis over online marketing dan voordat ik hier begon, maar ook als persoon word je steeds sterker. Door voor veel verschillende uitdagingen te hebben gestaan leer je steeds beter hoe je moet handelen in verschillende situaties, wat zorgt voor een stukje levenservaring. Dat kan ik ook weer meenemen in mijn toekomstige functie.”

Manon: “En wat ga je nooit vergeten hier bij Webmyday?”

“Het klinkt misschien cliché, maar ik ga jullie allemaal nooit vergeten. We hebben zo’n gezellig en leuk team, waardoor ik de afgelopen jaren altijd met heel veel plezier naar kantoor ben gegaan. Dat vind ik super waardevol! Daarom neem ik ook afscheid met pijn in m’n hart. Ik hoop dat je het net zo naar je zin gaat krijgen als dat ik het hier heb gehad, maar daar twijfel ik niet aan!”

“Dat komt vast goed! Tot nu is het in ieder geval heel gezellig en heb ik het naar mijn zin. Jij heel veel succes bij je nieuwe baan Anne-Fleur!”.