Empheral marketing is een term die weinig mensen iets zegt, maar na een korte uitleg herkennen vele dit wel. Empheral staat voor ‘kortstondig of vergankelijk’. Met de term empheral marketing bedoelen we dan ook content die maar voor een korte tijd beschikbaar is, zoals een story op Facebook of Instagram. Ondanks de lastige naam, is dit een interessante optie voor bedrijven! In deze blog leggen we uit wat empheral marketing precies is en hoe je er voor jouw bedrijf voordeel uit kunt halen.

Empheral marketing uitgelegd

De letterlijke vertaling zegt het eigenlijk al. De content die je plaatst is snel weer verdwenen, vaak na 24 uur. Het idee achter de kort bestaande content is dat het exclusief wordt en dat mensen het snel willen bekijken voordat het weer verdwenen is. Het roept een bepaalde nieuwsgierigheid op. Snapchat is hiermee begonnen, maar inmiddels zijn ook Instagram en Facebook hier in thuis.

De mogelijkheden van empheral marketing voor bedrijven:

  • Deel leuke feitjes over je bedrijf, zoals collega’s die jarig zijn of nieuwe medewerkers.
  • Geef een inkijkje in projecten waar je als bedrijf mee bezig bent zodat je volgers op de hoogte blijven van je werkzaamheden.
  • Plaats advertenties in de story’s zodat je een grotere doelgroep bereikt.
  • Heb je een webshop? Deel dan bijvoorbeeld een tijdelijke kortingscode via je story’s.
  • Maak het persoonlijk door bijvoorbeeld eens iets ‘achter de schermen’ te laten zien in je story’s. Deel bijvoorbeeld hoe een werkdag er uit ziet of laat medewerkers vragen beantwoorden over het werk.
  • Hebben jullie als bedrijf een beurs bezocht of een interessante training gevolgd? Deel hier iets over in je story’s!

Empheral marketing is dus leuk om in te zetten als je snel iets wilt delen, wat wel te maken heeft met je bedrijf maar niet zo essentieel is om er een normale post aan te wijden. Een leuke toevoeging om je social media account op te pimpen en tegelijkertijd de aandacht van je volgers te trekken!