Als eigenaar van een bedrijf, wil je altijd dat je bedrijf goed vindbaar is, zowel offline als online. Met Google Mijn Bedrijf vang je meerdere vliegen in één klap. In deze blog lichten wij een aantal voordelen toe waarom Google Mijn Bedrijf nou écht zo belangrijk is voor de offline en online vindbaarheid voor jouw bedrijf.
Maar wat is Google Mijn Bedrijf nu precies?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog nooit van de term “Google Mijn Bedrijf” hebt gehoord. Toch kom je het bijna altijd tegen als je op Google naar een bedrijf zoekt.
Je komt Google Mijn Bedrijf dus nogal eens tegen als je zoekt naar een specifiek bedrijf. Maar wat betekend nu precies de term “Google Mijn Bedrijf’? Google Mijn Bedrijf is een informatieblok wat zichtbaar wordt wanneer je gericht zoekt op een onderneming (in ons voorbeeld: Webmyday). Alle relevantie informatie over jouw bedrijf wordt hier in één oogopslag getoond. Het is met andere woorden dus een gratis online visitekaartje voor jouw bedrijf. Erg belangrijk dus.
Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van hoe Google Mijn Bedrijf eruit ziet:
Claim nu nog jouw Google Mijn Bedrijf vermelding
Als je een serieus bedrijf bent, kom je dus eigenlijk niet meer onder Google Mijn Bedrijf uit. Maar geen nood, de kans dat je zelf al een vermelding hebt is zeer groot. Google maakt namelijk zelf de vermelding aan, dit doen ze aan de hand van je website. Alleen dit is nooit helemaal volledig. Goede foto’s van je bedrijf en de openingstijden missen dan bijvoorbeeld nog. Het is daarom van belang dat je jouw ‘Google Mijn Bedrijf’ vermelding claimt. Dit kun je doen met een Google account via de website van Google Mijn Bedrijf.